חלקת רכסים – מתחם קבורה בחינם לתושבי רכסים

עפר גדנקן No Comments on חלקת רכסים – מתחם קבורה בחינם לתושבי רכסים

לאחר שנים ארוכות בהם לא היה בית עלמין המיועד לתושבי רכסים, הגיעו בימים האחרונים לסיכום על כך שהקבורה בחלקת רכסים המוכשרת בימים אלו לטובת תושבי רכסים תהיה חינם לתושבי היישוב. חלקת רכסים – שטח בתוך בית העלמין תל רגב שיועד לתושבי רכסים במימון של כ- 5 מיליון ₪ שהקצתה המועצה. ראש המועצה הרב דן כהן: "פעלנו בכל המישורים להביא את הבשורה של קבורה חינם לתושבי היישוב, מה שמבטא את התפתחותו של רכסים כיישוב שדואג לכל הנדרש בצורה ניאותה". סגן ראש המועצה הרב יצחק רייך: "הבשורה הזו הינה חלק ממעלותיו של היישוב שעתיד להיות עיר ואם בישראל של מקום תורה".

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היישוב רכסים הנמצא בתנופת התפתחות עם בניית השכונות החדשות העתידות להכפיל ולשלש את מספר התושבים ביישוב, מביא איתו אתגרים רבים לראשי ועובדי המועצה, בפיתוח תוכניות ותשתיות עתידיות והוספת הצרכים הנדרשים במגוון תחומים.

במסגרת זו של הרחבת וחידוש תשתיות הנדרשים ליישוב שהולך וגדל, התבשרו תושבי היישוב על קבורה בחינם בבית העלמין תל רגב, בחלקה שתיקרא מעתה 'חלקת רכסים'.

עד עתה, תושבי רכסים שנדרשו לקבורה, פונו לשטח שחברה קדישא חיפה הקצו עבור תושבי רכסים, בחלקת חיפה שבבית העלמין תל רגב, ובתשלום. זאת לאחר שבית העלמין בכפר חסידים הסמוך ליישוב, שבו היה שטח המיועד לתושבי רכסים, הגיע לתפוסה מלאה. בפעילות מאומצת של ראש המועצה הרב דן כהן, וסגנו הרב יצחק רייך, מול הגורמים הרלוונטיים וחברה קדישא חיפה, מוכשרת לאחרונה 'חלקת רכסים', שהינה חלקה ייעודית עבור תושבי רכסים בתוך בית העלמין תל רגב, בהתאם לדקדוקי ההלכה.

לאחר חודשים רבים בהם מתקיימות במקום עבודות פיתוח להכשרת הקרקע, הגיעו בימים האחרונים ראש המועצה וסגנו לסיכום עם חברה קדישא חיפה, על כך שהקבורה בחלקת רכסים תהיה חינם לתושבי רכסים. מועצת רכסים מימנה כ- 5 מיליון ₪ לטובת פרויקט זה.

בימים אלו מתקיימות במקום עבודות אחרונות להכשרה של הקרקע לקבורה, ובעוד כחודש כבר יסתיימו העבודות, לקראת פתיחת החלקה.

בשורה זו של קבורה בחינם לתושבי היישוב, הינה משמעותית ופורצת דרך ליישוב שהינו בשלבי ההתפתחות, ומהווה עדות לתנופת הפיתוח אותה עובר היישוב בתקופה זו עם בניית שכונות חדשות, ואיכלוסם העתידי של אלפי משפחות ביישוב.

ראש המועצה הרב דן כהן: "התפתחותה של רכסים כבר הפכה לשם דבר בקרב המגזר החרדי. היישוב שעתיד להכפיל ואף לשלש את עצמו מביא איתו אתגרים רבים. פעלנו בכל המישורים להביא את הבשורה של קבורה חינם לתושבי היישוב, מה שמבטא את התפתחותו של רכסים כיישוב שדואג לכל הנדרש בצורה ניאותה. אני מודה לכל העוסקים במלאכה".

סגן ראש המועצה הרב יצחק רייך: "נושא זה של קבורה בחינם לפי ההלכה, הפך למדובר ביותר בקרב הציבור החרדי, בעקבות ערים רבות שפועלות להביא גם לתושבי עירם את הבשורה. רכסים, שקנתה לה ביושר את התואר 'ממלכת התורה בצפון', מוכיחה את התפתחותה ואת החשיבה המתמדת למען תושבי היישוב בכל המישורים, בהבאת הבשורה של קבורה בחינם לתושבי היישוב בבית העלמין תל רגב בחיפה, בשורה שמגיעה לאחר עבודה מאומצת של שנים רבות. הבשורה הזו הינה חלק ממעלותיו של היישוב שעתיד להיות עיר ואם בישראל של מקום תורה".



0 תגובות